Czy warto brać udział w programie Erasmus+?

 Czy warto? Myślę, że po prostu trzeba. Program daje możliwość intensywnej nauki języka na każdym poziomie zaawansowania. Ponadto codzienna komunikacja odbywa się niemal cały czas po angielsku. W wybranej szkole językowej spotkałam wielu Polaków. Jednak wielokulturowe towarzystwo i odpowiednio prowadzona przez zespół Sprachcaffe integracja sprawiały, że tworzyliśmy nieformalne grupy, zlożone z osób różnej narodowości. Co to oznacza? Że niemal cały czas komunikowałam się ze wszystkimi, nawet rodakami, po angielsku: podczas wspolnych posiłków, wycieczek, na przerwach, a także w chwilach relaksu nad basenem.

Kolejna korzyść to z pewnością poznanie nowych miejsc i lokalnej kultury. Malta zadziwiała mnie na każdym kroku, a bogate dziedzictwo kulturowe przypominało, że jestem w miejscu, w którym narodziła się jedna z najstarszych cywilizacji basenu Morza Śródziemnego.

Poznałam wele osób, z kilkorgiem z nich udało się stworzyć dobre relacje, które, mam nadzieję, ewoluują w dłuższe znajomości. Nawiązałam kontakty z nauczycielami z różnych stron Polski. Dyskusje o specyfice pracy w innych szkołach pozwalały na wymianę doświadczeń. Zdobyłam informację o wielu możliwościach rozwoju osobistego.

Mogę śmiało zarekomendować udział w programie każdemu nauczycielowi. To szansa, z której warto skorzystać. Jeśli natomiast wydaje Wam się, że jest więcej minusów niż plusów, pomyślcie nad przesłaniem tego angielskiego przysłowia: "Where there's a will, there's a way". 

Z dyplomem potwierdzającym udział w kursie i prowadząca moją grupę Ellen Pace



Informacja o realizowanym w naszej szkole projekcie na tablicy informacyjnej Sprachcaffe Language Plus


Przed dwa tygodnie zapisałam 1/3 brulionu 

Wspaniali ludzie o imponujących życiorysach

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czy maltański grillo ma coś wspólnego z grilowaniem?

Co łączy biznes, przestępstwa i wynalazki?